A héten meglepődve láttam, hogy Rákosrendezőről a maradék, romos tehervagon állományt is elvitték. Kíváncsiságból kinéztem egyik este, úgy tűnik, a teher pályaudvar teljes felszámolása folyik: a patak vonalában álló MÁV-os lakó/őrházat kiürítették illetve hajléktalanok fosztogatják, újabb vágányokat szedtek fel és a felsővezeték is erősen hiányos. Ez utóbbi is elég szakszerűtlenül lett eltávolítva, valószínűleg kábeltolvajok használták ki, hogy a vezetőség a reflektorok nagy részét is lekapcsolta a külső részen. De az állapotokról beszéljenek inkább a képek a tovább után.
Figyelem! A posztban szereplő képek egy része magán- illetve vasútforgalmi területen készült, a helyszíneket mindenki csak saját belátása szerint közelítse meg.
Az "elhagyott" őrház. Némileg nyugtalanított, hogy vannak már új lakói.
Itt osztották szét a gurítódombról érkező vagonokat a több tucat tárolóvágány között. Az első kép a gurítódomb felé néz, a második a pályaudvar felé:
Egykor itt 30-40 vágány is állt párhuzamosan, nagy részüket a rendszerváltás óta a szélétől befelé fokozatosan felszedték. A kevés megmaradt sínpár fölött is hiányzik, lóg a felsővezeték vagy méteres bokrok állnak ki az űrszelvényből:
Az egykor virágzó teherpályaudvaron most egy képen is elfér a teljes gördülőállomány:
A terület jövőre egyelőre hatalmas kérdőjel, voltak nagyra törő tervek Vidámparkról, Kormányzati negyedről, a '90-es években Posta központról, az irányvágányok másik oldalán tervben van egy feltáró út Újpest és a belváros között... az szinte biztos, hogy a BILK kiépülésével itt már nem fognak naponta százával robogni a vagonok a gurítódombról. Az egyetlen amiben reménykedni lehet, hogy a pusztulás után ez a kerületeket elszigetelő zárvány inkább beleolvad a városszövetbe.